Nieuws

Ongeluk met vrachtwagen op A15

Gepubliceerd op:  - Laatste update:

Op maandagochtend gebeurde rond 08:15 uur een ongeluk met een vrachtwagen. Hierbij is de vangrails beschadigd geraakt en de rechterrijstrook is dicht. Achter het ongeluk staat een file van zo'n 70 minuten. Verkeer richting Gorinchem wordt vanaf knooppunt Ridderkerk-Zuid omgeleid via de A16, A59 en A27.

Update 09:22 uur

De politie doet onderzoek naar het ongeluk. De vertragingstijd is nog steeds bijna een uur en we adviseren weggebruikers dan ook om voorlopig gebruik te maken van de omleidingsroute.

Update 10:12 uur

Bij het ongeval is schade ontstaan aan de vangrails. De schade wordt later vanavond hersteld en in de tussentijd worden zogenoemde barriers geplaatst, die de functie van de vangrails tijdelijk overnemen.

Barriers zijn een betonnen of stalen afscheiding, die door middel van snelkoppelingen snel en eenvoudig aan elkaar worden gekoppeld.

Update 11:00 uur

Naar verwachting kan in de loop van vanmiddag de rechterrijstrook worden vrijgegeven. Tot die tijd moeten weggebruikers rekening houden met verkeershinder. Op dit moment is de file zo'n 6,5 kilometer met een vertragingstijd van ongeveer 37 minuten.

Update 12:56 uur

De barriers die de kapotte vangrail tijdelijk moeten vervangen, zijn geplaatst. De rechterrijstrook is weer vrijgegeven voor verkeer. De file neemt dan ook snel af en bedraagt op dit moment nog zo'n 3 kilometer met een vertragingstijd van bijna tien minuten. Vanavond wordt de vangrail hersteld. Totdat deze hersteld is, geldt een maximale snelheid van 90 kilometer per uur.

Tekst gaat verder onder de foto's

Ongeluk A15

WhatsApp Image 2023-01-30 at 11.12.11_censored

(foto's: Weginspecteur René).

Update 21:25 uur

De herstelwerkzaamheden aan de vangrail zijn begonnen. Richting Gorinchem is de rechterrijstrook afgesloten om de hulpdiensten ruimte te geven. De werkzaamheden duren naar verwachting tot middennacht. Op de linkerrijstrook geldt een maximale snelheid van 70 kilometer per uur. Dit is de laatste update.